guldstjärnor, jobb och träskallen

galen dag, den har verkligen varit halv bra och halv dålig. började med att min historielärare berättade för mig att mitt prov gått galant och att om jag gått i lågstadiet så hade jag fått en hel hög med gulsstjärnor i kanten (en bra grej), sen gled dagen på utan ågra större hinder, fick oss bland annat en lektion i ergonomi. tur att jag inte är doktr säger jag, skulle kräkas av allt snusk som finns innuti oss.. efter det blev det ännu en intressant och flummig naturlektion. sen vare bussen till romme som gällde. va i god tid, tog ut pengar och ställde mig i skydd från kylan, precis som planerat. sen ser jag en kille som jag vet bor där ute kommer, tänker att ah när han gå på då ska ja med gå. sen ser jag att det kommer en buss som det står 50 någonting på. försöker gå ut men dörrarna går inte upp. försöker och försöker tillslut kommer en kille utifrån och öppnar. jag hoppar snabbt som ögat på bussen och fyller på busskortet. nöjd över att jag snart ska vara framme. men när bussen börjar svänga åt fel håll så inser jag att bussen inte var tidig utan att jag hoppat på fel buss. frågar, och jo visst har jag det, tog visst 53an ist för 55an. BRA JOBBAT! hoppar av vid skolan och inser att jag nu missat bussen. traskar in på byggteorin och försöker fixa skjuts, hitta ingen skuts, men en bil fick jag tag i ! så mycket nöjdare gled jag ut mot romme och kirrade mitt vinter jobb. mycket nöjd tjej, och min kommande chef var väldans trevlig. hoppas på att det blir en trevlig vinter i uthyrningen. efter det åkte jag hem och nu händer den ena mysko grejen efter den andra, glömmer verkligen av allt, som nycklarna i dörren stänga av plattor m.m. inte alls bra och jag vet inte vad det beror på. scarry. tillbaka till min älskade engelska b nu, pöss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0