hemma hos mami

jag har vart lite tappad bakom, ramlade visst. slog bokstavligen ur en hel dag ur skallen. igår var vi ute i backen, det vet jag. där ramlade jag tydligen, sägs det. jag minns i alla fall inte ett smack från igår, eller jag har vissa små små minnesbilder. läskigt är namnet. betett mej som ett pucko hela gårdagen. svamlat och svamlat. förklaringen: kraftig hjärnskakning vilket ledde till att jag tappa en hel dag. mamma fick nys om smällen och det bortappade minnet. hon befallde mej vänligen men bestämt att ringa sjukvårdsupplysningen. dom skicka mej till vårdcentralen. som i sin tur kolla lite på mej och sedan skicka mej i AMBULANS ner till mora. kan ju säga att det kändes lite överdrivet när de satte in en sån där kanal i armen och spände fast mej på en bår, för att sedan rulla in mej i ambulansen. jag kunde ju gå, jag gick in där men rullades ut på bår. sjuk känsla, bara själva grejjen gjorde ju att jag kände mig överkörd. framme i mora efter en spännande ambulansförd. kollar dom lite mer på mej. konstaterar hjärnskakning men låter mej få åka hem. funderar ett tag på hur sjutton jag ska ta mej från mora till sälen. när sjuktaxin uppenbarar sej ( as bra tänker jag). efter lite trix med att hitta till hemköp och så så kommer beskedet att jag endast har rätt till att åka till mamma. så här sitter jag nu ytterligare ca 15 mil åt fel håll. skönt att det kom fram att ja visst hade rätt att åka till sälen när vi pasera rättvik. imon ska jag ringa sjuktaxin och fajtas, dom får fint ta mej upp till sälen igen. nu ska jag mysa med min mami och ta hand om min mörbulatade nacke och skalle. puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0