jag ska bli som mats när jag blir stor

vår naturkunskapslärare mats är en stjärna i mitt tycke! som han ska jag bli, störtskön. har aldrig träffat en man som är så allmänbildad som honom, och sakerna han kan, det är naturliga vanliga saker som man faktiskt har användnigför. tex har han berättat om hur han värmer hela sitt hus om somrarna med hjälp utav sin veranda(?), vem vet, kan använda och komma på det? inte jag, inte än. ett återkommande samtalsämne är fiske, och förra veckan lovade han att ta med lite krabbor som han fiskat upp så att vi skulle få se. visst sånt kan man ju lova sina elever. men vi var inte riktigt beredda på den fisklukt som mötte oss idag. han hade hållt vad han lovat
, men istället för att ta med några småkrabbor så tog han med en hel hög skit stora krabbor! riktiga havskrabbor som var ca 15 cm stora(!!!) i verkligheten (när man inte fiskar upp dom själv) så är det inte billigt med stora havskrabbor. så idag på vår naturkunskaps lektion har vi krossat och käkat lyxkrabbor, de ni. jag kunde inte låta bli att pilla lite på dem, man måste ju kolla medans man har chansen. funderarde starkt på att ta hem en till mina kära sambos, men visste inte om de skulle bli någon succsé. så jag lämnade den där. dagens komentar " då får jag väl slänga ut dom på åkern hemma och kolla vilka spår som finns där dagen efter". lättroad, tänk om jag kunde vara glad över att kolla på djurspår i snön? ska jag aldrig bli så där naturlig? när jag blir gammal då ska jag bli som mats.
puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0