älskling jag är hemma nu

londn alltså, gött är ett bra beskrivande ord, dubbel gött! allt började med ett inställt tåg onsdag natt, blev buss till uppsala där jag lite oväntat hitta min syster på tåget som var på väg till canada. sen flöööög jag till gatwik, efter planet kände jag mig minst i världen. helt själv dessutom. bra att jag kollat upp london innan lixom. men jag hitta ett tåg till victoria, sen hitta jag en karta och sedan även en tunnelbana som gick till rebeccas flygplats. väl där så vänta jag typ ihjäl mig, trodd hon fastnat i tullen eller nått, fast egentligen var det bara jag som missat att det visst var en timmes tidsskillnad mellan sverige och london. bra där! när hn väl kom fram så kom hon släpandes väskan med stort V. den vägde 24 kilo och hade efter flygturen bara 2 hjul ist för 4 & dom var skeva. vi släpa på den på tuben och fick hjälp av en rad fina britter. sen började the hell. promenaden som enligt info killen skulle ta 10 min att gå, tog betydligt längre och närmare två timmar med väskan plus två handbagagde på släp. när vi sedan möttes av matilda och ebbas trappa så ville vi gråta lite, ont överallt och mindre peppade på en femvånings trappa! efter lite dusch och donken somna vi där vi satt bokstavligt talat. dag nummer två börjades på subway, sen vidare till oxfordstreet och topshop (en väldigt extrem butik på alla sätt, på ett mindre bra sätt) . sen påbörjade vi vårt starbucks beroende, därefter letade vi på primark. ska ni till london, besök primark, det är galet och galet billigt! kvällen avslutades på pizzahut, vilket även blev resans bästa måltid. lördagen börjades på starbucks, deras chocklad♥ sen bar det av mot oxford igen och ännu mer starbucks, haha. sedan turiska vi lite i green park buckingham och pickadilly. det finns en del fina svanbilder och annat, allt normalt blev fult. efter att vi turistat hade vi tänkt äta, men eftersom de andra redan påbörjat sitt festande så blev det cider istället. observera att man måste visa legg för att få köpa alkohol även i england! under kvällen fick vi lära oss en ly lek, zoomi. haha den måste vi leka! efter lite för månda cider så bar det av ut, hittade ett dansgolv. söndagen börjades på donken med lite facebok, ja rebecca du är lite lite beroende ;) efter det så åkte vi mot london eye och ännu mer turistande. bussade lite och såg st paul's, fottade big ben och åkte det lilla parisehjulet londn eye som bara var ca 135 m högt! vi han även se en grym 3D film, galet. sen mata vi ekorrar och kolla på svarta svanar. notting hill va inget spec och hyde park såg vi genom bussfönstren, vi orkade helt enkelt inte gå mer. sen bar det av hemmåt och donken. vår fina resa skulle avslutas på en kina restaurand tänkte vi, vi kommer ju inte ses på ett år lixom! vi åt på kina men det blöev ju inte riktigt som vi tänkt oss, det var verkligen en kina vi hamna på. de vi fattade av menyn var grodben, grismage och friterade räkor med honungssås. gissa vad vi valde? det resulterade att vi enbart åt räkor och ris med pinnar. kina ni vet. men en lektion hur man äter med pinnar för 140 spänn är ju aldrig fel eller vad säger du rebecca ?;) aja resan var helt underbar och jag hde inte velat ändra på nått förutom väskan då kanske, haha. det varlondon resan det puss puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0