frågan

i min bok som jag läser så stod det en fråga i morse. en fråga som jag funderat på större delen av dagen. om du hade tre månader kvar att leva vad hade du gjort då? under stod det sedan att detta brukar fungera som en liten tankeställare, men hos mig väcktes inget. jag kännde inget direkt att det skulle jag vilja göra och det måste jag absólut göra innan jag dör. nej inget hände. det enda jag spontat tänkte var att umgås med min mamma. efter lite funderingar så kändes även att försonas ordentligt med min far bra. sen tänkte jag om jag verklien tänker så kanske jag kommer fram till något som jag skulle göra för min skull. tror svaret blev flytta, bort. till en egen lägenhet. lära känna nya människor. få ett fint litet liv i alla fall för en stund. tror även att jag skulle spendera några dagar i grekland, på ett berg bland massa olivträd tittandes på havet och alla de vita små husen. självklart finns det både får och fetaost med i bilden. jag skulle sitta där och fundera & känna lugnet. det skulle jag vilja göra om jag visste att jag skulle dö, känna mig lugn. tror jag hitta svaret där precis. lugn. jag vill vara lugn. bra nu kan jag fortsätta läsa utan att känna att jag fuskat. förövrigt så har jag en ny idé, eller den har ju funnits en längre tid men nu är den här igen och idag tror jag ödet har sagt sitt. inte mindre än typ 7 pers med dreads syntes idag på jobbet inom loppet av två timmar. vill bra gärna testa. fantasin om en stor boll på skallen har aldig varit mer lockande. vem vet kanske hittar någon skön nisse på bali som vill tova hår? förresten så tror jag att jag även kommit fram till en till sak. jag vill flytta till mitt eget. mamma kom hem från ikea idag med en sil (det heter inte sil men hittar inte ordet, durkslag? eh?) & ett rivgärn till mig. dessa två fina presenter fick mina tankar att gensast vandra iväg till min lilla etta där jag har alla mina saker. där allt är jag och där jag är jag. där jag hör hemma och bor på obestämd framtid. skönt. ne nu ska jag läsa några sidor till & sedan sova lite & hoppas att jag inte blåst bort i morgon när jag vaknar. puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0